dimarts, 30 de juliol del 2013

TALLES GINOVART

El meu nom és Joaquim Ginovart Montserrat i em dedico a la talla artística de la fusta des de fa més de 40 anys. Estic reconegut amb el carnet d'artesà núm. 834 del Centre Català d'Artesania, institució dependent  de la Generalitat de Catalunya. 

Faig tota mena de quadres baix-relleus en fusta de cedre, principalment paisatges, monuments i motius tradicionals de les Terres de l'Ebre. D'altra banda també treballo amb encàrregs de particulars ( fotografies de la seva casa, torre, etç ). També colaboro habitualment amb empreses de restauració de mobles antics i en alguna ocasió he donat classes de talla a gent interessada.
Cucaferes de Tortosa

El meu pare, Joaquim Ginovart Vidal va fundar el taller al 1949 i posteriorment em va introduir a la talla de fusta, aprofitant l'esclat dels tallers d'ornamentació associats al sector del moble a mitjans del segle passat. Pel que fa al perfil acadèmic, vaig cursar diversos cursos de Dibuix Artístic i de Talla Ornamental a l'Escola d'Art de la Diputació a Tortosa. 

Va ser a partir de la introducció del disseny nòrdic i la mecanització de processos al sector del moble que molts dels artesans vam haver de replantejar l'orientació dels nostres tallers. Nosaltres ens vam reciclar i ens vam dedicar a la talla artística i al baix-relleu. La primera obra va ser un bust de Jesucrist, que vam vendre ràpidament. Fou llavors que vam veure les possibilitats i el que començà com un boca-orella a nivell local ha derivat en que actualment hi hagi treballs meus repartits pels cinc continents.

Com a reflexió personal i per acabar aquesta presentació, considero que els artesans afrontem actualment un dels reptes més importants de les nostres vides; mantenir viva l'artesania tradicional i recuperar la dignitat del nostre treball tot creant noves obres i buscant nous mercats. 

Nom i Cognoms:  Joaquim Ginovart Montserrat
Nom Empresa:   Talles Ginovart
Edat: 59 anys ( 1954 )
Ofici:  Tallista artesà de la fusta
Origen/Residència: Tortosa, Baix Ebre
E-mail: TallesGinovart@Gmail.com

Adreça del taller: 

  Talles Ginovart
  C/ Marquèsa de la Roca, 15 baixos
  43500 Tortosa 
  Telf. 977 500 997

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada